poniedziałek, 18 marca 2013

"Bankier" - wejdzie w Polsce na ekrany 15 czerwca


Na razie nie widziałam jeszcze
polskiej wersji afisza
     Film Costa Gavras'a, którego francuski tytuł brzmiał "Le Capital", wejdzie na ekrany w Polsce 15 czerwca 2013. Polska wersja tytułu to "Bankier"

    Premiera światowa miała miejsce 8 września zeszłego roku, we Francji wszedł na ekrany dopiero 14 listopada. 
Ciekawe dlaczego w Polsce widzowie będą mogli go obejrzeć dopiero niemalże w rok po premierze? Czyżby tak silne było lobby bankowe? Bo to manipulacje bankowców i władza jaką daje pieniądz są głównym tematem tego świetnego filmu (w roli głównej Gad Elmaleh - według mnie to jego najlepsza rola). 

    Nie zawsze piszę o obejrzanych filmach. Raczej nie pisze w ogóle, bo na internecie wystarczająco jest tekstów i krytyk. Niemniej jednak dla tego filmu zrobiłam wyjątek, bo uważam go za "mocny" i wart obejrzenia.
Costa-Gavras świata nie zbawi, a widzowie nie staną się minimalistami z dnia na dzień, a jednak nasze spojrzenie na banki nie będzie już z pewnością takie same po obejrzeniu tego filmu.


Widziałam go na przedpremierowej projekcji na początku listopada i pisałam o nim w tym wpisie.

Tu jest natomiast  zwiastun z polskimi napisami.

3 komentarze:

  1. Po Twoim wpisie nie mogę się doczekać filmu. Na pewno się wybiorę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tylko premiera przewidziana w Polsce na sezon ogórkowy, trudno zakładać, że w czerwcu będą pełne sale.

      Usuń
    2. No właśnie , nie tylko premiera jakoś bardzo późno, to na dodatek jeszcze w sezon ogórkowy :)

      Usuń